mandag 30. mars 2009

Analyse av merkelappen

Analyse av merkelappen:

Balanse: (Symmetrisk og asymmetrisk)
Symmetrisk balanse: Merkelappen min har som sagt en slags symmetrisk balanse. Den virker rolig i fargene og har en skrift som jeg synes passer godt til teksten, og skriftfargen gjør at overskriften blir tydelig.

Fremheving: Det jeg gjerne ville få fram ved salgsannonsen min var blant annet bildet av buksa, og overskriften. Dette gjorde jeg ved at jeg tok hvit bakgrunn og svart skrift. Den svarte skriften klarte da å bli god og synlig. Jeg tok også med logoen jeg hadde til buksa, og la den i høyre hjørne, og siden visse deler på den er litt rød kom også den godt fram.

Kontraster: (Harmonisk og dynamisk)
Harmonisk kontrast: Merkelappen min har en harmonisk preg hengenes over seg. Den virker rolig og ikke med så mange forskjellige farger. Jeg synes at aldersgruppen er mellom kanskje fra 20 og oppover.

Helhet: Jeg synes at salgsannonsen min er passe enkel og oversiktlig.Den har kanskje ikke så veldig my bilder eller dekor, men jeg synes at den klarer å få frem det budskapet jeg ville.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar