onsdag 4. februar 2009

Posjekt til fordypning (PTF)- Frisør


Faget prosjekt i fordypning, også forkortet til PTF er i seg selv et fag der man kan prøve ut forskjellige ting innen for DH. Blant annet av dem frisør.


Den siste tirsdagen før jul 16/12-08 , fikk vi en en oppgave kalt for "julefest". oppgaven gikk ut på at vi skulle lage en frisyre med et antrekk som kunne egne seg å ha på seg til da en julefest. Noe av det vi måtte tenke litt over før vi begynte var at vi måtte ha med oss forskjellige saker og ting som vi kunne bruke til å lage selve antrekket. Det kunne være blant annet skjærf, eller t-skjorter, og også selvsagt utstyr vi skulle bruke til å bruke i håret var også viktig.

No annet som vi også måtte tenke over var blant annet :


* Hvordan håret skulle være. Om det skulle være rett, krøllete, nede eller oppsatt.


* Hvilke farger som skulle bli tatt i bruk og kombinarsjonen, og også hvilken farge som man ville på en best mulig måte få fram. (I dette tilfellet var det rødt)


* Hva det ville gi utrykk for, enten orginalt, trist eller lignende.




Hvordan jeg valgte å ha det, og prossesen: Jeg valgte å få frisyren og antrekket til å smelte litt sammen, med det mener jeg at jeg prøvde å få helheten i seg selv til å virke harmonisk på kanskje en litt orginal måte. Det startet med små skissetegninger av hvordan jeg kunne ha tenkt meg å ha det, til å se i frisørbøker etter hårfrisyrer jeg kunne ha tenkt meg å kombinere for å få "min egen".


Det endete med at jeg gikk for krøller, med en liten oppsettning med en sløyfe. Resten av det hun hadde på seg i rødt, og jeg pyntet litt til med et sølvkjede.


Utstyr:


- Krølltang

- Hårspray

- Spenner


Annet jeg brukte for å få fram det lille ekstra:


- Eyelinder

- Lipglos

- Foundation


Disse tingene brukte bare for at ansiktet skulle komme litt mer frem.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar